Big Five: check! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Priscilla Veeke - WaarBenJij.nu Big Five: check! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Priscilla Veeke - WaarBenJij.nu

Big Five: check!

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

28 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Helaas heeft het zondag de hele dag geregend en Mike was ziek, dus ik ben alleen gaan pinnen. Terwijl dat ik op de taxi zat te wachten bij de receptie vroeg het vrouwtje daar aan mij of ik Amarula kende. Zij had namelijk het Amarula fruit op het kantoor liggen en legde me uit dat wanneer ze de echte Amarula maken, dus niet de melkachtige die de meesten wel kennen. Dat je daar een week dronken van bent. Ik heb van het fruit mogen proeven en het smaakte heerlijk.

Maandag zijn we rond half 9 vertrokken bij de lodge. We hebben drie mensen van Nomad die ons ‘begeleiden’. Jason is de gids, hij heeft voor Lanzerac, de wijnmakerij gewerkt, deze verkocht 80% van de wijn die ze maakten aan Gall & Gall, Dumi is de kok en Alwin onze chauffeur.
Onderweg kwam ik nog een bordje tegen met Middelburg. Ik heb altijd wel geweten dat er een Middelburg was in Zuid-Afrika, maar was het nooit tegen gekomen.

We hebben zo’n 5 à 600 km afgelegd tot we aan de panorama route kwamen. Daar zijn we gaan kijken naar de Blyde River Canyon, erg mooi, de ik geloof derde grootst canyon van de wereld. Daarna zijn we naar Bourke’s Putholes geweest, hier waren allemaal grote gaten in de rotsen en ook God’s Window hebben we bezocht. Wanneer het hier mistig is, is er een punt waardoor het lijkt of de mist ‘open’ is waardoor je er doorheen kunt kijken, vandaar God’s Window.

Dinsdag moesten we vroeg op, om 5 uur hadden we al ontbijt en om half 6 vertrokken we naar Kruger Park. We hebben met een jeep zo’n 10 uur rond gereden in Kruger en hebben leeuwen in de verte gezien, veel olifanten, giraffen, buffels en nog veel meer.

Woensdag hadden we om half 6 ontbijt en zijn we met de eigen truck naar Kruger geweest, ook hier hebben we zo’n 10 uur rondgereden. Hier hebben we neushoorns, buffels en uiteindelijk een luipaard gezien, dus de big five is compleet!

Donderdag hadden we om 6 uur ontbijt en zijn we richting Swaziland vertrokken. Hiervoor moesten we twee keer door de douane, een keer in Zuid-Afrika en een keer in Swaziland. In Swaziland hebben ze op verschillende plekken erg veel snelheidsheuvels achter elkaar. Dan liggen er zo’n 4 à 5 achter elkaar waar maar 1 à 2 meter tussen zit. Heel erg onlogisch, want iedereen rijdt dan voor een paar seconden 10 km per uur en daarna rijdt iedereen weer meer dan 100 km per uur. Eenmaal bij onze accommodatie kwamen we er achter dat we in een ‘beehive hut’ sliepen. Een erg leuke ervaring. We hebben deze dag een wandeling gemaakt van anderhalf uur, was best heftig na al die dagen zitten in de auto. Maar zo kwamen we wel dicht in de buurt van verschillende dieren, zoals gnoes en impala’s. Gelukkig zijn we geen slangen, krokodillen of nijlpaarden tegen gekomen, hier was ik namelijk wel een beetje bang voor. Wel hebben we krokodillen op een veilige afstand kunnen bekijken. ’s Avonds toen we voor etenstijd uit onze beehive hut wilden kruipen, stonden daar ineens een paar zebra’s in ‘onze’ tuin. 's Avonds hadden we een Zulu avond met dans en zang.

Gisteren hadden we om half 6 ontbijt en vertrokken we weer terug naar Zuid-Afrika, naar St. Lucia dit keer. Hier hebben we lekker kunnen relaxen aan het zwembad met Wi-Fi en af en toe kwamen er eens aapjes op de rand van de muren naar ons koekeloeren. 's Avonds hadden we een Zulu avond en hebben we wat Zulu woordjes geleerd en later nadat ze het ons voor hebben gedaan, een dans.

Vanochtend hebben we weer een gamedrive gehad en hebben we niet heel veel gezien tot 20 minuten voordat we terug gingen, toen hebben we wel 14 leeuwen gezien, waarvan 3 mannetjes, de rest waren vrouwtjes en welpjes. Vanmiddag gaan we een cruise maken langs de nijlpaarden, ik ben benieuwd en ik laat snel weer wat van me horen!

  • 02 April 2015 - 12:06

    Ingeborg:

    Hoi Priscilla , hier een berichtje van mij ik ben ook 1 van je fans . Maar hoorde laatst van Jos dat je weer weg bent had hij van Peter gehoord . Heb ik eigenlijk via Fb niet zo meegekregen . Maar nu heb ik je verhalen weer gelezen en dat is weer genieten . Nog veel plezier en geniet ervan . Gr Ingeborg xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

South-Africa.2

Vakantie

Recente Reisverslagen:

20 April 2015

Capietown

13 April 2015

PE

07 April 2015

Held op natte sokken

28 Maart 2015

Big Five: check!

22 Maart 2015

Hello again
Priscilla

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 550
Totaal aantal bezoekers 11810

Voorgaande reizen:

20 Maart 2015 - 22 April 2015

South-Africa.2

01 Februari 2013 - 14 Mei 2013

Stage in Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Landen bezocht: