Hello again - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Priscilla Veeke - WaarBenJij.nu Hello again - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Priscilla Veeke - WaarBenJij.nu

Hello again

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

22 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Ik ben weer een blog begonnen, dus dat betekent dat ik weer op reis ben. Dit keer zal ik niet zoveel schrijven als de vorige keer, ik ben namelijk niet zo lang onderweg. Maar ik kan mijn fans natuurlijk niet teleurstellen. Ja fans ja, ik stond er ook van te kijken dat ik fans had, maar het is toch echt waar.

Donderdagmiddag zat ik nog op mijn diploma uitreiking en vrijdag zat ik alweer in het vliegtuig naar Dubai. Ik was erg gestrest, maar op het inchecken van mijn bagage na is eigenlijk bijna alles goed verlopen. Ik had wat zware handbagage, maar dat is allemaal opgelost.

Op de vlucht naar Dubai heb ik gelijk een goede indruk achter gelaten geloof ik. Ik wilde fanta bestellen bij de stewardess, zij zegt wodka? Ik denk wodka? Dat wil ik helemaal niet, ik vraag nog een keer hebben jullie fanta? Oooh zegt ze, nee dat hebben we niet. Wat wel echt heel tof was aan dit vliegtuig (van Emirates) toen het donker werd, waren er allemaal ‘sterretjes’ aan het plafond van het vliegtuig.

Na een uurtje vertraging, omdat het zo druk was op het vliegveld in Dubai (waarom weet ik ook niet, het was daar 00.00 uur en een heel groot vliegveld), en na een veilige landing, moest ik nog zo’n vier uurtjes wachten tot ik door de gate mocht. Ik dacht dat ik me wel zou vermaken op Dubai airport, maar dat viel nog vies tegen. Maar dat was misschien vooral omdat ik nog niks wilde kopen, anders moet ik dat weer allemaal meenemen mijn hele reis terwijl ik het op de terugweg ook kan kopen. Het tweede vliegtuig hadden we helaas heel wat turbulentie en soms zelf wat luchtzakken. Niet echt fijn, maar gelukkig heb ik ook dat weer overleefd anders zou ik dit niet eens kunnen typen. Ik heb ook niet heel veel geslapen, vooral zitten knikkebollen.

Toen ik eindelijk op Joburg was aangekomen was ik erg blij, ik was namelijk dichterbij een heerlijke douche en mijn slaapplek. Hier kwam Thabo, de chauffeur van Belvedere Estate (waar ik nu verblijf), mij ophalen. Een erg vriendelijke man waarmee ik bijna drie kwartier in de auto zat. Na drie kwartier kwamen we eindelijk aan bij Belvedere Estate. Het zag er al wat bewolkt uit en inderdaad nadat ik een rondleiding had gehad en daarna een heerlijke douche had gehad, begon het te regenen. Na die douche heb ik lekker geslapen in mijn veel te grote bed, waar ik zelf wel 6 keer in pas en dat is niet overdreven. Daarna heb ik mij klaar gemaakt om een vriend van Steezy (Steezy, een vriend die ik in PE heb ontmoet) op te zoeken. We hadden afgesproken in een club in Witkoppen. Ik had alleen nog niet gegeten, maar het bleek dat dat geen probleem was, want je kon je vlees uitkiezen en dan zouden ze dat wel even mooi klaarmaken voor je. Inclusief rijst en wat groentespul of iets wat er op leek. Ik heb nog wat gedanst en om half 10 vond ik het wel weer genoeg geweest dus heb ik de taxi gebeld. Ik hoor je nu denken half 10? Ja, de club was al open van 3 uur en dan is het ook echt druk net als bij ons in Nederland, maar dan ’s nachts. En ik was er van 6 uur denk ik.

Vandaag regent het helaas maar weer eens. Ik zou naar een markt gaan, maar ik weet nog niet of dat doorgaat. Dat ligt denk ik heel erg aan de regen.

Tot de volgende keer wanneer ik weer tijd/zin/internet heb! Want net zoals de vorige keer is internet schaars. Zo heb ik hier op mijn slaapkamer bijna geen internet, tenzij ik in een hoekje ga staan en dan werkt het meestal ook maar twee minuten of niet. Je ziet het vast al voor je, ik met mijn telefoon op zoek naar internet, belachelijk, dus ik zit nu lekker in de ‘woonkamer’ en daar heb ik volle bak internet.

  • 22 Maart 2015 - 14:00

    Marinda:

    Leuk Priscilla! Lekker ontspannen na het behalen van je diploma! Helemaal verdiend! Hoe lang blijf je weg? ;) Geniet er maar van! xx

  • 22 Maart 2015 - 14:07

    Jenny:

    Hoi Priscilla,

    Hartelijk gefeliciteerd met het behalen van je PABO diploma!!
    En nu lekker genieten in Zuid Afrika!
    Geniet er maar met volle teugen van.

    Jenny

  • 22 Maart 2015 - 14:09

    Priscilla Van Der Veeke:

    Hey Marinda,

    Leuk dat je reageert! Yes, heerlijk hihi! Ik blijf een maandje weg, dus het valt mee ;) Dankjewel, komt zeker goed! xx

    Dag Jenny,

    Dankjewel, dat komt zeker goed!

    Groetjes!

  • 25 Maart 2015 - 17:21

    Simone:

    Hoi lieverd!

    Woehoee je begin van het avontuur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

South-Africa.2

Vakantie

Recente Reisverslagen:

20 April 2015

Capietown

13 April 2015

PE

07 April 2015

Held op natte sokken

28 Maart 2015

Big Five: check!

22 Maart 2015

Hello again
Priscilla

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 11824

Voorgaande reizen:

20 Maart 2015 - 22 April 2015

South-Africa.2

01 Februari 2013 - 14 Mei 2013

Stage in Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Landen bezocht: