PE - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Priscilla Veeke - WaarBenJij.nu PE - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Priscilla Veeke - WaarBenJij.nu

PE

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

13 April 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Molweni bhuti's & sisi's,

Dinsdagavond ben ik met de Dutchies (& de Zwitser) die ik ontmoet heb op the holiday programme naar Barneys geweest, dinsdagavond was altijd karaoke avond en dat bestaat nog steeds. Het andere cafe waar je karaoke kon zingen, is twee jaar geleden afgefikt en daar zit nu iets in wat 'The Beershack' heet. Dinsdagavond was erg gezellig.

Het plan was om woensdag te gaan winkelen en dat kwam goed uit, want net voor ik naar Barneys ging, wilde ik mijn jurkje nog even strijken met een Afrikaans strijkijzer. Maar blijkbaar zijn die hier iets heter dan thuis en brandde ik dus zo een gat van zeker 10 cm in mijn jurkje. Het plan van woensdag om dan te gaan winkelen, kwam dus erg goed uit. Ik heb niet heel veel geld uitgegeven, wat erg knap was van mezelf. Daarna ben ik nog naar de Boardwalk geweest en heb ik daar een cocktail gedronken. Ik werd daar aangesproken door een Duitse toerist en we raakten aan de praat en even later kwam er een Zuid-Afrikaan bij zitten. De Zuid-Afrikaan ging later weer weg en ik ben met de Duitser nog naar het casino geweest. 's Avonds ben ik uit eten geweest bij Angelo's, een Afritalian restaurant.

Donderdag was het weer holiday programme tijd en vrijdag ook. Op vrijdag was er een talentshow en er was een groepje meisjes die erg goed waren. Ik heb hiervan een filmpje op facebook geplaatst, de meisjes die dansen op het liedje van Beyonce. Na the holiday programme zijn we met vrijwilligers uit de township naar het strand geweest, iedereen moest natuurlijk minstens een keer in het water gegooid worden en we hebben daar rond 5 uur onze lunch gehad haha. Een vetkoekburger. Toen ben ik daarna naar mijn hotel gegaan en voelde ik me plots niet lekker en uiteindelijk had ik een soort van lichte versie van buikgriep. Ik ga de details niet delen ;) maar ik kon hierdoor helaas niet gaan stappen en daar had ik nu eigenlijk net zo naar uitgekeken. Maar goed het kan niet altijd feest zijn.

Zondag ben ik verhuisd naar een vrijwilligershuis voor een nachtje van Khaya/Izizwe. Het huis waarin ik 2 jaar geleden verbleef, is geen vrijwilligershuis meer. Mijn hotel zat vol en ik wilde heel graag 'mijn' kinderen en mijn mentor van de andere school zien. Dus ben ik zo in het huis terecht gekomen. 's Ochtends zijn we naar de markt geweest, 's middags naar het strand, daarna heb ik nog wat gedronken en 's avonds hadden mijn huisgenoten een afscheidsbraai voor mij geregeld. Superlief natuurlijk!

Vandaag, maandag ben ik naar Herbert Hurd geweest en hier zit ik op het moment nog steeds. Het is erg leuk en voelt heel normaal om mijn mentor weer te zien. Mijn kinderen zijn niet meer zo enthousiast als twee jaar geleden, maar zij zitten nu vooral op zo'n leeftijd dat het niet meer stoer is om enthousiast je 'student teacher' van twee jaar geleden te begroeten. Vanavond rond 6 uur vertrekt mijn bus naar Capetown naar Jolanda, ik zal helaas ongeveer 12 uur in de bus moeten spenderen, ik kijk er zoals jullie vast wel begrijpen, erg naar uit!